Monday 21 July 2014

#Pray4Gaza #Pray4MH17



Assalamualaikum.

Ramadhan perlahan-lahan meninggalkan kita, pejam celik dah selesai kita berpuasa 24 hari. Hanya tinggal beberapa hari untuk berhari raya, namun tahun ni kita mana mungkin kita sanggup untuk berhari raya seperti tahun-tahun lalu. Manakan tidak..Ramadhan ini kita dikejutkan lagi dengan serangan Israel ke atas Gaza sehingga peperangan kali ini dikenali sebagai kesinambungan dari Perang Badar yang berlaku pada zaman Rasulullah S.A.W. 

Sedang kita rakyat Malaysia rancak berusaha untuk menghantar bantuan ke sana, sekali lagi kita dikejutkan dengan tragedi MH17. Pesawat Boieng 777 milik MAS ditembak oleh entah siapa, kesemuanya sekali pergi meninggalkan kita. Dalam selang hanya beberapa bulan sahaja berlaku dua tragedi yang menyayat hati, MH370 dan terbaru MH17. 




Apa-apapun, kami di MFH Works & Resources mendoakan agar kita berjaya mendapat keadilan dengan keadaan dihimpit kuasa besar. Jangan juga dilupakan saudara seagama kita di Gaza yang teraniaya, moga Allah akan makbulkan doa kita semua di bulan Ramadhan yang mulia ini, aminnn...





Ikhlas dari,

MFH Works & Resources



No comments:

Post a Comment